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1 Bewertungen - 5 im Durchschnitt   Was sich dahinter verbirgt - Lichteffektsteuergerät V1
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s_heinz
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Beitrag: #1
Was sich dahinter verbirgt - Lichteffektsteuergerät V1

Hallo zusammen!

Das hier ist das zweite Nachbauprojekt!

Wenn man die LED-Tagfahrleuchten vom aktuellen Audi S6 nachrüsten möchte oder bereits nachgerüstet hat, wird - wenn man es wie im Original betreiben möchte - ein elektronisches Steuergerät erforderlich.
Denn die S6 TFL haben zusätzlich die Eigenschaft, als Stan- oder Parklichtleuchten zu funktionieren. Und für diese Funktion müssen die Leuchten - weil es ja LED-Leuchten sind - per Pulsweitenmodulation (PWM) angesteuert werden.

Und wenn man schonmal dabei ist, ein kleines Steuergerät zu bauen, dann fallen auf einmal ganz witzige Nebenfunktionen ein.
So kam im Passat3b-Forum die Idee, Lichteffekte zu realisieren. Sogar über die Simulation eines Tüüta-Martinshorns wurde nachgedacht. Biggrin

Und aus den ersten Ideen ist dann schnell ein echtes Steuergerät geworden.

Der erste Software-und Hardware-Release wird das Folgende können:

    - TFL und PWM-Standlicht für S6-TFL-Leuchten oder beliebige andere LED-Leuchten (bis max. 0,5 A je PWM-Ausgang).
    - PWM-Dimmstellung fest auf 7% parametrierbar oder alternativ über Poti individuell einstellbar. Dadurch auch Anpassung an andere LED-Leuchten als S6.
    - Natürlich weiterhin mit Parklichtfunktion.
    - Wahlweise eine von vier Licht-Sequenzen wählbar und separat (über eigenen Steuereingang +12V) aktivierbar. Der Steuereingang kann wahlweise auf Taster- oder Schalterbetrieb konfiguriert werden, so dass die verschiedensten (auch VAG) Schalter verwendet werden können.
    - Separater Statusausgang (massegeschaltet) zur Anzeige einer aktiven Licht-Sequenz. Dadurch können Status-LED - z. B. im Armaturenbrett oder in VAG-Tastern - angesteuert werden.
    - Optional zwei weitere unabhängige Ausgänge für Heck-LED-Leuchten für Licht-Sequenz am Fahrzeugheck (je Ausgang max. 0,5 A).
    - TFL wahlweise EIN bei Zündung an oder alternativ erst dann, wenn der Motor läuft.
    - Wahlweise im Standlichtbetrieb Funktion für 100% Helligkeit der Front-LED-Leuchten bei Fernlicht oder Lichthupe.
    - Wahlweise ein separater Ausgang für Tüüta-'Martinshorn'-Imitation nutzbar. Es ist ein 8 Ohm Druckkammerlautsprecher anschließbar. Aktivierung des Akustik-Ausgangs über separaten Steuereingang (+12V).
    - Das gesamte Steuergerät passt in ein zigarrettenschachtel großes Kunststoffgehäuse.

Auch, wenn man kein Fan der S6 TFL ist, kann man das Steuergerät verwenden! Es lassen sich auch universale LED-Leuchten an die Steuerausgänge anschließen, sofern diese Leuchten keine eigene Elektronik besitzen.

Da wird doch der erwachsene mann gleich wieder zum Kind! Biggrin:P


Zum Projektfortschritt...
Das Layout ist fertig.  Ich habe eine Prototyp-Testplaine bestellt.

So sieht die Platine fertig bestückt aus (als kleiner Vorgeschmack Wink )...



Die Schraubklemmen sind als Option zu verstehen. Man kann auch direkt Leitungen anlöten.

Jetzt geht es zügig weiter. Wenn der Prototyp ordentlich funktioniert, werden weitere Platinen bestellt.
Zudem werde ich eine Nachbaudokumentation schreiben.


Als weiterer kleiner Vorgeschmack kann ich Euch drei kleine Videos (AVI ca. 6-8 MB) der Lichteffekte - in echt an meinem Passat - zeigen.

Video 1 "Doppel-Wechsel-Strobe"

Video 2 "Wechsel-Strobe"

Video 3 "einfches Blinken"



Und hier die Links auf die ursprünglichen Diskussionen im Passat3b-Forum...

Sammelbestellung für Steuergerät S6-TFL

S6 TFL

Shy


Gruß
Sebastian



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Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 21.01.2008 00:08 von s_heinz.

21.05.2007 10:03
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JNV
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Beitrag: #2
RE: Was sich dahinter verbirgt

Hello I am new in this forum my name is Javier, I am moderator of the Club Vw Golf Spain and I write from Spain.
To forgive me the interference the this forum.
The topic is that I have an A6 4F and I will put him the frontal of the S6, my problem comes when connecting the Leds S6 so that they work perfectly.
I have bought the electronic box of 4carstyle but after proving it I believe that it is not what I am looking for.
can you help me?

Do I want him to work like in the S6 this is possible?
==========================================
Guten Tag ich bin in diesem Forum neu, das mein Name Javier ist, ich bin Schlichter des Club Vw Golf Spanien und ich von Spanien schreiben.
Um mir die Einmischung zu vergeben das derartig Forum.
Das Thema ist, daß ich einen A6 4F habe, und ich werde ihm das Frontale vom S6 setzen, kommt mein Problem, wenn sie den Leds S6 in Verbindung bringen, damit sie vollkommen arbeiten.
Ich habe die elektronische Kiste von 4carstyle gekauft, aber ich glaube, nachdem es es geprüft hat, daß es nicht das ist, was ich suche.

können Sie mir helfen?
Will ich, daß er wie im S6 arbeitet, dies ist möglich?

:wink:


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29.05.2007 22:31
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s_heinz
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Beitrag: #3
RE: Was sich dahinter verbirgt

Hello Javier and greetings to Spain! Freuen

Well, my module supports the original Audi S6 function!
That means, that in the simplest application DaytimeRunningLight (DRL) and ParkingLight and "SideMarkerLight" (called in German "Parklicht") will be possible.

In the parking or side marker light function, the light beam will be PWM-dimmed so that the S6 LED-light would not 'shine' at its full brightness.

On top of that you can use my module for showlight effects. You can look at the type of effects in the videos in the thread above.
Additional you can imitate the german police siren. Headbang :biggrin:

More functions...
- DRL ON, when the ignition is on or alternatively only when the motor is running.
- adjustable PWM-dimming.
- S6 LED-Lapms at full brightness when headlight high beam is activated.
- optional outputs for LED lights at the car tail.


Gruß
Sebastian



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Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 30.05.2007 08:32 von s_heinz.

30.05.2007 08:31
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JNV
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Beitrag: #4
RE: Was sich dahinter verbirgt

Hello, thank you for your answer.
Before anything to tell you that a forum specialized in the electronics of VAG is very good idea.

To my what interests me is that the leds works in the following way:
1. - that work as TFL
2. - that work of light for the fog
3. - that makes the functions ComingHome and LeavingHome
And lastly
4. - that when connecting the lights of the car, the leds should fade (this is the most difficult thing I believe me) I Want them to fade as TFL but that if I connect the light of fog yes that works

And of course that not of error in the FIS

I don't want them to work like parking lights

The videos have not been able to see them, he gives me error


http://www.VinaEscuderos.com - http://www.ClubVwGolf.com

Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 30.05.2007 09:11 von JNV.

30.05.2007 09:05
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ceramicax
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Beitrag: #5
RE: Was sich dahinter verbirgt

JNV schrieb:
Hello, thank you for your answer.  
Before anything to tell you that a forum specialized in the electronics of VAG is very good idea.  
  
To my what interests me is that the leds works in the following way:  
1. - that work as TFL  
2. - that work of light for the fog  
3. - that makes the functions ComingHome and LeavingHome  
And lastly  
4. - that when connecting the lights of the car, the leds should fade (this is the most difficult thing I believe me) I Want them to fade as TFL but that if I connect the light of fog yes that works  
  
And of course that not of error in the FIS  
  
I don't want them to work like parking lights  
  
The videos have not been able to see them, he gives me error


Hi!! The use JNV is talking about would be fantastic... Anyone can do it??

04.06.2007 00:37
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s_heinz
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Beitrag: #6
RE: Was sich dahinter verbirgt

Hi!

Sorry first, but I'm very busy at the moment! Rolleyes
Here my very short answers...

JNV schrieb:
... 
1. - that work as TFL 

Well, that will be - of course - a basic function.

JNV schrieb:
...
2. - that work of light for the fog 

Hmmm - I don't know exactly what you mean with that?
Please define the fog-light function of the S6 LED lamps more exactly. Should it be a dimming-mode or what?
Wouldn't be fog-light an DRL (german: TFL) the same (100% brightness in both functions)?

JNV schrieb:
...
3. - that makes the functions ComingHome and LeavingHome  

Well OK. That would be practicable and definable but the actual hardware doesn't support that function. There must be a permanent current supply and in the actual solution I did it without it.
So the CH/LH could be a basic function in future versions of my module.
It is generally practicable and easy.

JNV schrieb:
...
4. - that when connecting the lights of the car, the leds should fade (this is the most difficult thing I believe me) I Want them to fade as TFL but that if I connect the light of fog yes that works.

Hmmm - again I don't know exactly what you mean with that?
Do you mean a fading between two brightnesses? That should be practicable.


It seems to be a new control module! Shy


Gruß
Sebastian



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Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 04.06.2007 20:04 von s_heinz.

04.06.2007 20:03
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JNV
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Beitrag: #7
RE: Was sich dahinter verbirgt

hello sebastian
I am now in China.
I don't return to Spain until the day June 13/14,
My car yes he has lights for fog, CH/LH and also TFL, but all those signs want them to him to send to the leds S6.

I would also like that when lighting the xenon of the car the leds S6 they get off intensity or that they fade (that one can choose one of the two options)

Ceramicax is a great one my friend and him for sure during my stay in China can respond you

tks, regards


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06.06.2007 15:53
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ceramicax
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Beitrag: #8
RE: Was sich dahinter verbirgt

Hello Heinz, my english is not as good as JNV but I'll try to write as well I can.

s_heinz schrieb:

JNV schrieb:
...
2. - that work of light for the fog 

Hmmm - I don't know exactly what you mean with that?
Please define the fog-light function of the S6 LED lamps more exactly. Should it be a dimming-mode or what?
Wouldn't be fog-light an DRL (german: TFL) the same (100% brightness in both functions)?


What we need is, when you use normal light at night S6 LED must be off, but when you're with lights on and you turn off the front foglight the s6 led must be 100%.

Light OFF & DRL coded as YES ==> S6 Led 50% On.

Light ON & DRL coded as YES ==> S6 Led Off. (or 20%)

Light ON & DRL coded as YES & Front Fog lights ON ==> S6 Led 100% ON.



s_heinz schrieb:

JNV schrieb:
...
3. - that makes the functions ComingHome and LeavingHome  

Well OK. That would be practicable and definable but the actual hardware doesn't support that function. There must be a permanent current supply and in the actual solution I did it without it.
So the CH/LH could be a basic function in future versions of my module.
It is generally practicable and easy.


I think you can use the CH/LH from front doors units, and make the "Magic Box" having 2 inputs for it.

s_heinz schrieb:

JNV schrieb:
...
4. - that when connecting the lights of the car, the leds should fade (this is the most difficult thing I believe me) I Want them to fade as TFL but that if I connect the light of fog yes that works.

Hmmm - again I don't know exactly what you mean with that?
Do you mean a fading between two brightnesses? That should be practicable.


Light OFF & DRL coded as YES ==> S6 Led 50% On.

Light ON & DRL coded as YES ==> S6 Led Off. (or 20%)

Light ON & DRL coded as YES & Front Fog lights ON ==> S6 Led 100% ON.



I don't know if you will be able to understand me.

thanks. best regards CeramicaX

06.06.2007 19:22
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s_heinz
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Beitrag: #9
RE: Was sich dahinter verbirgt

Hi!

Sorry for my late answer! Wink

ceramicax schrieb:
...
What we need is, when you use normal light at night S6 LED must be off, but when you're with lights on and you turn off the front foglight the s6 led must be 100%.

Light OFF & DRL coded as YES ==> S6 Led 50% On.

Light ON & DRL coded as YES ==> S6 Led Off. (or 20%)

Light ON & DRL coded as YES & Front Fog lights ON ==> S6 Led 100% ON.


Ahhhh! :wink:
It seems to be clear now! Rolleyes
I think that we can implement that relatively simple in the software.
And it seems to be that we can use the hardware which exists today. Freuen
So you would get a 'special' software. The spanish software! :biggrin:

ceramicax schrieb:
...
I think you can use the CH/LH from front doors units, and make the "Magic Box" having 2 inputs for it.


Ahhh - OK!
I didn't know that you drive cars which have CH/LH at manufacture delivery. So we haven't to implement the CH/LH function. We only 'listen' to the available signals - for example the parking light signals at the front. That would be - of course - practicable.

ceramicax schrieb:
...
I don't know if you will be able to understand me.


Well - I think it's clear now. But I haven't analysed it deeply! That would follow when I have more time an got your order! Cool

One thing still has to be tested:
I don't know if the 'lamp test' mechanism in your cars would be a problem for my module. The module of today works in 'modern' cars with lamp testing. But I don't know exactly if it works in Audi Bx models. You must test it when the time comes. Exclamation:wink:


But know I'm on holiday for one week! FreuenFreuenFreuen


Gruß
Sebastian



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Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 08.06.2007 22:15 von s_heinz.

08.06.2007 22:12
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JNV
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Beitrag: #10
RE: Was sich dahinter verbirgt

I have already returned

Ok Sebastian, perfect we wait your news to the "Spanish version".

that you enjoy your week of vacations


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13.06.2007 17:43
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